نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

اول ماه مه ، روز جهانی کارگر گرامی باد! هرچه فروزنده تر باد جنبش کارگران و مزد بگیران ایران ، در پیوند با سایراقشار بجان آمده ایران، برای عدالتخواهی و  تحقق شعار ” زن ، زندگی ، آزادی”

خيزش انقلابي مهسا نشان داد كه كارگران همچون ساير اقشار تحت ستم ايران ، از رژيم عبور كرده اند و با شعار ” زن ، زندگي آزادي“ به چيزى جز تغيير اين رژيم غارتگر و جنايتكار نمى انديشند.

۲۰۰

اول ماه مه ، روز جهانی کارگر گرامی باد!

هرچه فروزنده تر باد جنبش کارگران و مزد بگیران ایران ، در پیوند با سایراقشار بجان آمده ایران، برای عدالتخواهی و  تحقق شعار ” زن ، زندگی ، آزادی”

 

اول ماه مه ، یادآور اعتراضات منسجم هزاران کارگر آمریکایی است که برای نخستین‌بار در روز ۱ مه ۱۸۶۶ به اعتصاب سراسرى فراخوان دادند. خواست آنها روزی ۸ ساعت کار به جای ۱۴ ساعت بود. اگر چه این حرکت با سرکوب پلیس و جان باختن و اعدام چند کارگر مقدمتا سرکوب شد، ولى پیگیرى و ادامه خیزشهاى بعدى ، این خواست بحق کارگران را به نتیجه رسانده و این بعنوان حق پایه اى کارگران جهان به ثبت رسید.

اما ۱۵۸ سال بعد از آن تاریخ ، کارگران ایران بعنوان زحمتکش ترین قشر جامعه ، از تمامى حقوق شناخته شده پایه اى بین المللى محرومند ، حق هرگونه تشکیل اتحادیه و سندیکا و اعتراض و اعتصاب از آنان سلب شده و با سرکوب ، دستگیرى ، زندان ، شکنجه و تحقیر پاسخ داده میشود، بیش از ۱۰۰ تن از زنان و مردان کارگر و فعالین جنبش کارگرى در زندان بسر میبرند، کارفرمایان وابسته به نهادهاى غارتگر و سرکوبگر رژیم با گرفتن چک سفید از کارگران، دست خود را در اخراج خودسرانه و سوء استفاده از آنان باز گذاشته اند.

بنا بر آمار داده شده توسط پزشکی قانونی رژیم، حدود ۲۱۱۵ نفر در سال گذشته بر اثر حوادت در محیط های کارگری ، جان خود را از دست داده اند. از جمله در یک جنایت اشکار در ۲۰ بهمن ماه گذشته ، یک پاکبان زحمتکش ۱۹ ساله بنام الیاس محمدی که در حال کار در روی پل نیایش تهران بود، توسط عوامل مزدور رژیم ولایت فقیه به پایین از پل پرتاب شده و بقتل رسید، عوامل جنایتکار رژیم دست بازی در برخورد وحشیانه با کارگران دارند.

اینک کارگران رنجدیده و ستم کشیده ، که با حمایت دولتی از غارتگران ، مجبورند با حقوقی حدود۱۰ میلیون تومان، معادل یک سوم زیر خط فقر و تنها مخارج ۱۰ روز از نیازهای ماهانه ، زندگی کنند هم چنان به مقاومت خود ادامه میدهند و در این راه تعداد کثیری از فعالین کارگری، همچون سپیده قلیان قهرمان همچنان در اسارت بسر میبرند.

خیزش انقلابی مهسا نشان داد که کارگران همچون سایر اقشار تحت ستم ایران ، از رژیم عبور کرده اند و با شعار ” زن ، زندگی آزادی“ به چیزى جز تغییر این رژیم غارتگر و جنایتکار نمى اندیشند.

جنبش همبستگى ملى ایرانیان براى  سرنگونى جمهورى اسلامى، از همه ارگانهاى مسئول بین المللى خواهان محکوم کردن قوانین ضد کارگرى رژیم جمهورى اسلامى است . این جنبش ضمن حمایت از تمامی فراخوانهاى داخلى براى تظاهرات و آکسیونها ، دست خود را بسوى همه دستجات و گروههاى آزادیخواه در داخل و خارج کشور دراز میکند تا ضمن همراهى و همصدایى با یکدیگر، زبان گویاى کارگران ستمدیده و همه اقشار زحمتکش ایران گردند.

 

 

پیروز باد مبارزات حق طلبانه کارگران و مزدبگیران ایران

سرنگون باد رژیم ضد کارگرى جمهورى اسلامى

جنبش همبستگى ملى ایرانیان، براى سرنگونى جمهورى اسلامى

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »